Clubavond en bereikbaarheid

Schaakvereniging De Volewijckers heeft een jeugdafdeling (vanaf 1 mei 2019) en een seniorenafdeling. De jeugd speelt elke woensdagavond van 18:45 uur tot 19.45 uur. De senioren spelen woensdagavond van 20.00 uur tot 23.30 uur. Er wordt door beide afdelingen geschaakt in het buurthuis “Het Anker” in Amsterdam-Noord.

Buurthuis Het Anker
Wingerdweg 260-b
1032 AN Amsterdam-Noord
(gelegen achter het Noorderparkbad)

Ingang is aan de achterzijde, dus de parkzijde.

Bereikbaarheid van Buurthuis Het Anker:

Per auto:

A10 (richting Den Haag/Amersfoort): afrit 17 ‘Kadoelen/Buiksloot’ nemen en na de stoplichten rechtsaf de IJdoornlaan oprijden richting Buiksloot tot de volgende tweede stoplichten,  dan rechtsaf richting BovenIJ-ziekenhuis. Daarna rechtsaan houden en bij de rotonde de 2e afslag nemen de Schepenlaan op. Aan het eind – nog voor het Buiksloterkerkje – rechtsaf. Daarna de weg volgen, links aan houden, stoplichten passeren en de Kamperfoelieweg op. Op zeker moment linksaf de Sneeuwbalstraat in. Deze straat volgen tot bij het Noorderparkbad en aldaar parkeren.

A10 (richting Zaanstad): afrit 16 ‘Amsterdam-Noord/Volendam’ nemen, linksaf de S116 oprijden, na de stoplichten rechtsaf de IJdoornlaan op, de brug over het Noord-Hollandskanaal over, bij de eerstvolgende stoplichten linksaf langs het BovenIJ-ziekenhuis. Daarna rechtsaan houden en bij de rotonde de 2e afslag nemen de Schepenlaan op. Aan het eind – nog voor het Buiksloterkerkje – rechtsaf. Daarna de weg volgen, links aan houden, stoplichten passeren en de Kamperfoelieweg op. Op zeker moment linksaf de Sneeuwbalstraat in. Deze straat volgen tot bij het Noorderparkbad en aldaar parkeren.

Vanaf  IJ-tunnel  Nieuwe Leeuwarderweg (S116), neem de afrit  naar de S118, linksaf de Johan van Hasseltweg op daarna rechtdoor, bij stoplichten Mosplein rechtsaan houden de Kamperfoelieweg op. Deze weg volgen, rechtsaf de Sneeuwbalstraat in. Deze straat volgen tot bij het Noorderparkbad en aldaar parkeren.

Per openbaar vervoer:

Vanaf  CS Amsterdam kan gebruik worden gemaakt van:

Metro 52 ‘richting Noord’ (gaat om de 6 minuten): uitstappen metrostation Noorderpark. Op bushalte station Noorderpark stadsbus 34 nemen ‘richting Olaf Palmeplein’. Uitstappen halte Sneeuwbalstraat (op de Kamperfoelieweg). Vandaar de Azaleastraat inlopen (naast Döner-winkel) deze uitlopen, vervolgens linksaf de Wingerdweg nemen en vóór speeltuin “Bloemkwartier” het park in lopen via het fietspad/wandelpad, links aan houden en naar de achterzijde van “Het Anker” lopen (vanaf de halte 5 minuten lopen).

Stadsbus 35 ‘richting Olof Palmeplein’: uitstappen halte Mosplein, de weg oversteken en de Mosstraat inlopen naar de Kamperfoelieweg. De Kamperfoelieweg oversteken bij de zebra en na een kort stukje lopen rechtsaf de Hortensiastraat in gaan (bij Domino’s). Deze straat uitlopen tot de Wingerdweg. Daar linksaf, de Wingerdweg aflopen en bij het fietspad/wandelpad vóór speeltuin “Bloemkwartier” het park in lopen naar de achterzijde van “Het Anker” (vanaf de halte ca. 8 minuten lopen).