Jan Hamstra is back in town

“Alive and kicking”, is ietwat overdreven, maar onze oud-secretaris was afgelopen zaterdag 4 februari al weer in staat om onze huidige secretaris Frans Reitema en de kersverse voorzitter (ondergetekende) te ontvangen.
In zijn woning in Tuindorp Oostzaan.
Met koffie en gebak.
En zijn vrouw Betty.
Die er gelukkig was om Jan af en toe tot de orde te roepen. Hetgeen, zoals wij weten zo, nu en dan wel nodig is.

Na de zoveelste ziekenhuisopname en onderhand, (na al die jaren) met 50 liter nieuw bloed verder, zat Jan er op de bank redelijk bij.
Over twee weken, op de 16e wordt hij 72. Dan is hij zo’n 20 jaar lid.
In die periode was hij 8 jaar lang (van 2010 tot 2018) secretaris van de schaakclub De Volewijckers.

Meedoen aan het Rapid toernooi van 26 februari zag hij nog niet zitten, maar het toernooi promoten bij wat schaakvrienden … zeker wel!

Ook was er bij het afscheid sprake van “eerst maar eens langskomen” bij de club.
Dat zou leuk zijn.
Voorwaar een goed voornemen.

Hans Akkersdijk.

2 gedachten over “Jan Hamstra is back in town”