JEUGDAFDELING

Aan deze tafel krijgen kinderen van 5 en 6 jaar een kwartiertje les van “juffrouw Lizet” en maken ze opgaven in hun ‘stappenboekje. Daarna gaan ze een partijtje tegen elkaar spelen.

Schaakvereniging De Volewijckers is op 1 mei 2019 met een jeugdafdeling gestart!

Wil je (beter) leren schaken? Neem dan contact met ons op (met iemand van het bestuur). Of kom gewoon eens langs op de clubavond (woensdag) en kom een paar keer vrijblijvend meedoen (en beslis daarna of je lid wilt worden).

Als je nog helemaal niet kunt schaken kun je het op de club leren. Maar ook de meer ervaren jeugdschaker hebben wij veel te bieden.

De clubavond voor de jeugd is op woensdagavond van 19.00 – 20.00 uur.

Eerst wordt in 3 groepen lesgegeven: aan beginners, oudere kinderen en aan gevorderde schakertjes. Wij gebruiken daarvoor de zogenaamde “stappenmethode”, een lesmethode die aanbevolen wordt door de schaakbond (de KNSB).

Daarna worden ca. een kwartier opgaven uit de “stappenboekjes” gemaakt (en door de schaakleraren nagekeken).

De laatste 20 minuten wordt een partijtje gespeeld: interne competitie.

Schaaklessen worden gegeven door gediplomeerde trainers of clubleden die al jaren ervaring hebben.

Als de kinderen ‘een stap’ hebben doorlopen kunnen ze een schaakexamen afleggen en een schaakdiploma behalen.

De contributie bedraagt voor een heel seizoen (tot en met juni 2020) € 50,–; voor een tweede of derde kind uit een gezin wordt € 10,– reductie verleend. Ouders die een stadspas (met groene stip) hebben kunnen een aanvraag voor vergoeding van de contributie indienen bij het Jeugdsportfonds. Neem dan vooraf contact op met onze secretaris.