JEUGDAFDELING

Aan deze tafel krijgen kinderen van 5 en 6 jaar een kwartiertje les van “juffrouw Lizet”. Daarna gaan ze een partijtje tegen elkaar spelen.

Schaakvereniging De Volewijckers is op 1 mei 2019 met een jeugdafdeling gestart!

Wil je (beter) leren schaken? Neem dan contact met ons op (met iemand van het bestuur). Of kom gewoon eens langs op de clubavond (woensdag).

Als je nog helemaal niet kunt schaken kun je het op de club leren. Maar ook de meer ervaren jeugdschaker hebben wij veel te bieden.

Op woensdagavond wordt vanaf 19.00 uur ongeveer een halfuur op verschillend niveau lesgegeven, daarna wordt tot 20.00 uur een partijtje gespeeld.

Schaaklessen worden gegeven door gediplomeerde trainers of clubleden die al jaren ervaring hebben.

Wij gebruiken daarvoor de zogenaamde “stappenmethode”, een lesmethode die aanbevolen wordt door de schaakbond (de KNSB).

De contributie bedraagt voor een heel seizoen (tot en met juni 2020) € 50,–; voor een tweede of derde kind uit een gezin wordt € 10,– reductie verleend. Ouders die een stadspas (met groene stip) hebben kunnen een aanvraag voor vergoeding van de contributie indienen bij het Jeugdsportfonds. Neem dan vooraf contact op met onze secretaris. Maar let op: er wordt maar voor één sport vergoeding verleend! Indien vergoeding niet mogelijk is, wordt door ons € 10,– reductie verleend.