Onze 3e Weekendvierkamp was een groot succes!

Op vrijdagavond 8 juli en zaterdag 9 juli 2022 hebben wij onze 3e Weekendvierkamp gehouden. De eerste twee toernooien werden gehouden in 2018 en 2019. Na de corona-ellende van de afgelopen jaren werd het weer eens tijd. En iedereen had er zin in! Aan dit toernooi namen 80 enthousiaste schakers deel. De meesten waren clubschakers. De Volewijckers was ‘ op eigen terrein’ natuurlijk het best vertegenwoordigd (met 18 deelnemers). Clubs die óók goed waren vertegenwoordigd: SV Almere (6), SV Amsterdam-West (6), HMC Den Bosch (5), SC Purmerend (5) en SC De Uil (4).

Het toernooi werd voor de eerste keer gehouden in buurthuis “Het Anker”, sinds oktober 2021 de nieuwe clublocatie van De Volewijckers. Dit alles was mogelijk dankzij de onvermoeibare inzet van David Spaan , Frans Reitema, scheidsrechter Klaas Knoester en de vrijwilligsters van “Het Anker”.

De toch al goede sfeer werd zaterdagmiddag aan het eind van  het toernooi verhoogd door een optreden van de coverband “The Docters”, neven van ons clublid Hans Akkersdijk.

Gehoord de vele enthousiaste reacties kan worden geconcludeerd dat het een geslaagd weekend was; het is dus voor herhaling vatbaar! Wij zijn dan ook van plan om volgend jaar eind juni wederom een (Weekend)toernooi te organiseren en hopen dat iedereen dan weer van de partij zal zijn.

En wat was het gezellig! Zo hoort het ook bij De Volewijckers. Klik op onderstaand linkje als u interesse heeft in de eindstand van de 20 groepen.

eindstanden weekendtoernooi

Zie onderstaande foto-collage voor een sfeerimpressie.