Seizoen 2019-2020

De eerste clubavond in het seizoen 2019-2020 is op woensdag 4 september 2019.  Van 19.00 tot 20.00 uur. Dan starten we weer met de schaaklessen. We zijn van plan om naast de schaaklessen óók allerlei andere leuke schaakactiviteiten te gaan doen.

De contributie bedraagt komend seizoen € 50,– voor een heel seizoen (tot juli 2020). Heeft u 2 kinderen op de club, dan krijgt u voor het 2e kind € 10,– korting.

Ouders die een stadspas (met groene stip) hebben kunnen een aanvraag voor vergoeding van de contributie indienen bij het Jeugdsportfonds. Neem dan vooraf contact op met onze secretaris. Maar let op: het fonds vergoedt alleen het lidmaatschap voor één sport. Als vergoeding door het Jeugdsportfonds niet mogelijk is, wordt door ons € 10,– reductie verleend.

Verslag van laatste schaakactiviteiten in juli

Op woensdagmiddag 4 juli waren 6 van onze jeugdleden aanwezig op het NK Schaken. Op de middag die tijdens het Nederlands Kampioenschap Schaken voor de jeugd was georganiseerd in de Tolhuistuin.

De kinderen hebben wat les gekregen en verschillende schaakvarianten gespeeld. Ook hebben ze bij de Grootmeesters gekeken en tot slot nog een vierkamptoernooi gespeeld. Norah won haar groepje en mocht een prijs uitkiezen. Gefeliciteerd!

’s  Avonds was onze laatste clubavond van het seizoen. We hebben o.a. “opdrachtschaak” gespeeld en “randomschaak” (dank aan de familie Jansma voor het meenemen).

Verder speelden de kinderen ook tegen de trainers Lizet, Bas, Nico en David “opzetschaak” en “weggeefschaak”, “pionnenpromotiespel” en “schaken tegen De Beer”.

Het was al met al een leuke avond!

Zaterdagmiddag 6 juli zijn enkele kinderen van onze club naar het “Meet&Greet” met de Grootmeesters geweest in de Tolhuistuin.  Er waren ook kinderen van andere schaakclubs. Eerst was er om 15.00 uur een snelschaaktoernooitje (tussen de kinderen onderling), daarna (nadat de Grootmeesters klaar waren met hun partij) kon je een handtekening vragen aan een Grootmeester en met hem op de foto (een selfie maken)! Dat was een leuke ervaring!