Teamwedstrijden tegen De Uil

Deze maand heeft De Volewijckers, met een gemêleerd gezelschap, op Chess.com twee vriendschappelijke teamwedstrijden gespeeld tegen schaakclub ‘De Uil’ uit Hillegom.

Beide clubs speelden voor het eerst online een teamwedstrijd, het was dus een experiment.

Op 10 en 24 augustus speelden respectievelijk 10 en 9 schakers van beide verenigingen 2 rapid-partijen tegen elkaar (30 minuten p.p. met 10 seconden increament per zet).

De Volewijckers kwamen niet uit in hun sterkste opstelling. Zo deden er onder meer 2 aankomende schakers bij ons mee.

Onder de Uilen waren goede bekenden van good-old Willem Spaan (onze erevoorzitter), want hij heeft 46 keer (van de 47 edities van dit toernooi) deelgenomen aan het Weekend-toernooi van schaakclub ‘De Uil’. Ook zijn zoons David en John namen de afgelopen jaren regelmatig deel aan dit schaaktoernooi in Hillegom.

Willem Spaan kon dan ook niet ontbreken tijdens deze teamwedstrijden, hoewel hij hiervoor nog nooit een online wedstrijd had gespeeld! Ondanks verdienstelijk spel van zijn kant, kon ‘Sir William’ echter niet voorkomen dat ‘De Uil’ er 2x met de winst vandoor ging.

Beide teamwedstrijden eindigden in een overwinning voor De Uil. Eindstanden: 9-11 en 6-12.

Na afloop was iedereen het er over eens dat het experiment als geslaagd kan worden beschouwd. Het waren spannende wedstrijden, met de kanttekening dat de tweede match ietwat geflatteerd door ons werd verloren……..

Voor De Volewijckers is een online teamwedstrijd zeker voor herhaling vatbaar!